Schiphol

12 December, Schiphol - Hong Kong

Man man wat was ik blij dat we onze fietsen, weliswaar ten koste van 7 uur (treinreis)tijd afgelopen zondag van Vleuten naar Schiphol gebracht hadden. Vanmorgen bij een invallende dooi relaxed met Rienco en de twee kids de A2 opgedraaid.

Al vlug kwamen de electronische-matrix borden met de 50 km aanduiding in zicht. Geen ijs, geen sneeuw op het wegdek maar wel een stilstaande bus bij Abcoude. Na twee uur schuifelen kwamen we om half elf bij de vertrekhal aan. Nog drie kwartier voor de inchek-balie zou sluiten. Toen we echter uit de bagage liften kwamen stond er in vertrekhal drie een metersbrede stilstaande rij mensen, ietwat lastig om daar doorheen te manoeuvreren met onze twee meter lange fietsdozen. Dan maar buiten om over het trottoir. Wel jammer van onze speciaal aan gebrachte plastic glijstrips aan de onderkant. Dat werd dus een soort hink stap sprong. Halverwege werden we uit ons lijden verlost door twee vriendelijke mede werkers. Nadat we de gewogen dozen ingeleverd hadden bij de afdeling odd size steeg ons vakantie gevoel onmiddellijk. We kwamen terecht in een lange slingerende Efteling rij waar dmv een bord keurig werd aangegeven dat we over 25 minuten de security zouden passeren. Eenmaal gezeten en gegordeld in onze riemen kwam het geruststellende bericht dat we het taxiën over de startbaan, gedurende een tiental minuten zou worden onderbroken wegens ijsvorming aan de onderkant van de Boeing.