Aankomst in Bangkok

Aankomst in Bangkok
Toch wel attent van Cathay Pacific om na ‘n uurtje een appetizer in de vorm van een zakje pinda’s met witte wijn te presenteren. Enkele uren later gevolgd door een smakelijk vliegtuigmenu, andermaal naar keuze ditmaal besproeid met rode wijn. Ondanks het biologische tijdstip van zes uur in de middag gingen de luiken dicht en het licht uit. Een slaapmasker en een muziekkeuze van Verdi via The Carpenters tot Rod Stewart deden mijn ogen niet dicht vallen. Ik had nog net genoeg conditie om in de anderhalf uur die ons in Hong Kong ter beschikking stond van de ene naar de andere loopband te strompelen. En ja hoor na een vlucht van 2,5 uur stond daar bij uitgang 4 een vriendelijke, redelijk onverstaanbare Thai ons op te wachten. Dankzij het hooggeheven bord “party vanderheijden” en de herkenbare Minivan wisten we dat hij ons en de fietsvliegdozen kwam halen.
Wat een genot toen we ‘s avonds onder een zwoele temperatuur (28 graden) door de nabijgelegen straat van ons hotel wandelden langs de her en der verspreide eet-tentjes. 100 bath ( € 2,80,-) voor een bord met knapperige wokgroente, garnalen en roerei.