Sightseeing Bangkok

Sightseeing Bangkok

Wat een genot, een gat in de dag geslapen. 9 uur er in, 7 uur er uit. Over genot gesproken, om half 8 in de ochtend buiten in de wintertuin ontbijtbuffet in de schaduw. Dan om 8.15 uur het volgende avontuur. Een taxichauffeur die geen maar dan ook geen enkel woord Engels sprak een uur lang in de auto om bij ABC-cyclingtours uit te komen. Wat volgde was een fascinerende rit door Bangkok City. Auto’s auto’s, een foodmarket om van te watertanden, tempels, boottocht naar de andere kant van de rivier en een 1 meter breed betonnen fietspad door de Thaise jungle.

Regenen kan het ook

Na de fietstocht begon de volgende uitdaging. Waar Kun je in een miljoenenstad met een onleesbaar lettertype een bank vinden waar Amerikaanse dollars te koop zijn. Om een heel lang verhaal kort te maken; het lukte. Diep verscholen in een ontzagwekkende mall vonden wij de bank genaamd: “Superrich”. Buiten gekomen, de duisternis was al in gevallen konden we genieten van een feeërieke kerstsfeer in de tropen.

Nu nog maar een uitdaging vinden: een taxi versieren die ons naar het hotel kon brengen in een spits waar de A2 nog een puntje aan kan zuigen. Gelukkig hadden we nu een taxi driver die wel Engels sprak en bovendien een iPhone met Google Maps. Aangekomen in het hotel lag er in de koelkast nog een restant van onze laatste maaltijd gisteren avond. Aangezien de koelkast op vriezen stond was dat geen aanlokkelijk idee zonder magnetron. Annelies zoals altijd niet voor een gat te vangen; we bestellen bij dat stalletje van gisteren een portie en vragen dan om ons restant opnieuw te verwarmen. Resultaat lekker gegeten voor 80 bath, inclusief Pepsi en water. (100 bath =€2,80)

Eveline

Hihi, va dat hele verhaal blijft het zunige van jullie me het meeste bij hahaha