Lad Krabang - Chachoengsao

Lad Krabang - Chachoengsao 46 km

Eindelijk zou ons fietsavontuur in Azië echt beginnen. Vandaag zouden we met z’n tweeën aan de linkerkant van de weg Azië gaan verkennen. De chauffeur die ons kwam halen was dezelfde van de eerder genoemde party vanderHeijden. Hij sprak nog steeds geen Engels maar wist wel de weg naar ons vertrekpunt buiten Bangkok. Bij het hotel troffen we twee toffe meiden: Elly en Marijke die een sabattical year hadden. Eenmaal op de fiets gezeten wisten we het meteen, bewegen moeten wij en de horizon verkennen. Het ontbijt was er door het enigszins stressvolle vertrek bij ingeschoten. De kenners hadden ons al verteld dat je overal kon eten. Dat was ook zo, twee adressen tegelijk. We kozen voor de linkse, die riep vanwege de taal barrière de hulp van de buurvrouw in die Engels sprak. Toen kozen we vanwege het aspect spicy voor de concurrent, maar we beloofden de koffie bij hem te bestellen. Ondertussen liep de temperatuur op tot ruim boven de dertig graden. Desondanks bezochten we voor de eerste keer een tempel.

Gegeten heb ik weinig, gedronken des te meer. Bij een groente stalletje wilden we zes mini bananen kopen. Wat volgde was een lacherige reactie en de opmerking; die mag je gratis hebben. Toen hebben we ter compensatie een sixpack waterflessen gekocht. De temperatuur bleef oplopen, dus trof het dat we langs een drijvende markt kwamen, een uitgelezen mogelijkheid voor Annelies om haar garderobe een typisch Thaise snit te geven.

Op het eind van de dag kwamen we na enig zoeken aan op onze overnachtingsplek. Na een heerlijke douche kwam ik druipend de kamer binnen. De handen ten hemel geheven net de vraag heb jij de handdoeken gezien. Annelies in alle rust zoals altijd ; Kijk eens op bed!

John Peeters

Hallo Henri en Annelies,
Aha, de avonturentocht op de fiets is nu dus begonnen! Het kaartje dat bij je dagverslag staat, wijst aan dat jullie nu al halverwege Bangkok en Siem Reap zijn! Da's pas reap rap'. En dat allemaal op zes banaantjes....
Je meldt dat Annelies naar garderobe een "typisch Thaise snit" heeft gegeven. Dat willen we zien!
En Henri, heb jij zelf ook al iets aan je snit gedaan? Aan de foto's te zien is de omgeving waarin jullie fietsen prachtig groen. Alweer iets om jaloers op te zijn! (nieuwtje van bij ons: bij de opening van de kerststal op de Vleut heeft Avondje-Uit onder het enthousiaste gezang van kinderkoor 'de Gouden Appeltjes' een cheque van € 500 in ontvangst mogen nemen).
Groetjes, John

Elly

Haha! Leuk om onze namen met de toevoeging "toffe meiden" in jullie blog te lezen! Het was een korte, maar krachtige ontmoeting, daar bij het Orchid in Lat Krabang. En nu dus en route! Geniet!