Chachoengsao - Phanom Sarakham

Chachoengsao Phanom Sarakham 52 km

Ontbijt: Toast met jam, rijstsoep met kippenvleugel, oliebolletje, amuse met fruit en rijst, pandan juice. Toen we aankwamen bij de eetzaal van het resort waar onze bungalow stond, viel direct op; Schoenen buiten. Letterlijk iedereen van hulpje tot eigenaar en alle gasten.
Al gauw was daar de eerste Boeddha van de dag.

Gisteren tijdens onze 1e etappe kwamen de vriendelijkheid en enthousiasme van de plaatselijke bevolking al tot uiting. Vanmorgen stonden we in de schaduw onder een palmboom wat te drinken. Komt er een brommertje op ons af met een stel plastic zakken aan het stuur. Wij probeerden in ons beste Thais de man duidelijk te maken dat het geen zin had om ons eieren te verkopen. Bleken ze al gekookt te zijn en kregen we ze gratis mee.

De omstandigheden vandaag waren: forse tegenwind, lichte stijging, 37 graden . Dan hadden de vleermuizen het in tempelcomplex het beter bekeken, ze hingen lekker te pitten.

Marijke

Jullie hebben geluk gehad met het ontbijt bij de bungalow! Wij hebben de juice en de amuse met fruit en rijst gemist. De rijstsoep vonden we niet aantrekkelijk, dus bleven voor ons alleen toast en oliebolletjes over.
Geniet van jullie reis!

Jan Verhoeven

Wij vliegen vadaag van Saifon naar
Hanoi onze 3de interne vlught
As zaterdag terug
27 dec weer richting het koude
Maar wij houden jullie in de gaten
Tot ziens in de hulst