http://annelies-en-henri-fietsen-in-cambodja.reismee.nl

Sa Kaeo - Aranyaprathet

Sa Kaeo - Aranyaprathet 85 km

85 km voor de boeg dus vroeg uit de veren. Niet dat daar op straat iets van te merken was, bedrijvigheid alom. Op de drukke hoofdweg stond zelfs een aantal agenten op een kruising handmatig het verkeer te regelen. Waarom? Een groep jeugdige monniken in opleiding op bedeltocht voor voedsel. Fascinerend om te zien. Ieder ‘n kom in de hand, ze werden ruimschoots gevuld door de menigte op straat en later door de kooplui op de markt.

Ook het kopen van een take away ontbijt lukte heel aardig. Pal nadat Annelies de marktverkoopster in vaardig Thais had bedankt met een welgemeend “kop koen kaaaa” haakte mijn fietstas aan het tafelzeil met flessen olie en kokosmelk. Alles op de grond en aan diggelen. Hoe kan mij dat nou zomaar gebeuren?

Luister, wat hoor ik?
Het kan niet waar zijn: een harmonie in vol ornaat, om de plaatselijke sportdag van de school op te luisteren . Midden in Tha Yaek, wie kent ‘t niet? Geloof het of niet mijn gemoed schoot vol.

Onderweg werden we diverse malen ingehaald door picknick-ups volgeladen met joelende scholieren die dolenthousiast steeds maar weer hello hello riepen. Zelfs de docenten die met de kinderen achter de muzikanten aanliepen wilden nadrukkelijk met ons op de foto.


Reacties

Reacties

Wima.

Mooi verhaal Henry geniet er van.

Je muziekmaatje

Heb je een deuntje mee geblazen?

wim spekken

bedankt voor je levendig en kleurrijk verhaal, maar op de vraag, waarom jou dat soort dingen aanhangt als kleine ongelukjes, waarvan je maar niet begrijpt dat het jou weer moet treffen, ben je bij mij helaas niet aan het juiste adres; medestrijder in hetzelfde complex herken ik die situaties maar al te goed, zo vaak ik mezelf zo'n vraag al stelde: waarom juist mij, waarom juist mij; maar ach, ik heb in die 72 jaar gemerkt, dat er , als je jezelf daar niet al te druk om maakt, goed mee valt te leven, veel vertier en fietsplezier, een thaise kerst en een mooie jaarwiselling namens ons
wim en maria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!