1e kerstdag

Bij gebrek aan een nachtmis kozen we deze 1e kerstdag voor een tuktuk om ons ‘s morgens om 04.45 uur naar Angkor Wat te brengen zodat we van de Sunrise konden genieten. Rillend van de slaap en de kou zaten we in onze winderige tuk tuk. Het leek warempel bijna op het “nachtmisgevoel” waarbij we door onze ouders uit bed gehaald werden en nuchter moesten blijven om de heilige communie te mogen ontvangen.
Vanaf het parkeer terrein liepen we in het pikkedonker in een onafzienbare rij naar het “festival” terrein. Het specifieke vaneen zonsopgang is dat de lichtschakeringen elke tien sec zichtbaar anders worden. Dit lijdt juist tot een welhaast mystieke sfeer. Het gros van de aanwezigen was echter met zijn smartphone bezig in afwachting van de triomfale opkomst van de felrode zonneschijf. Nou die kwam dus niet, het was bewolkt. Wat restte was een rondrit met onze tuktuk langs alle tempels die we nog niet gezien hadden.

John Peeters

Hoi Henri en Annelies,
Wel raar, om jullie vandaag vanuit Best een 'Joyeux Noël" toe te wensen in een land waar je waarschijnlijk in geen velden of wegen, bossen of paden, een kerststal zult tegenkomen. Nou, die kwamen wij vandaag met bosjes (58!) tegen op de Vleutense Kerststallenroute met onze riksja. In de stal lag een kraaiend kind onder een knikkende engel. Zo'n kindje komen komen jullie niet tegen nu, maar ik zie wel een foto voorbij schieten van een cambodjaans klein meisje nu, waarin wel vertederende kerstachtige trekjes meen te herkennen. Geniet ervan!
O jee, wij zien hier net op Euronews dat er een vreselijke tornado het zuiden van Vietnam en Cambodja gaat teisteren, de het komende etmaal. En nog wel vanuit het Oosten, dus pal tegen jullie rijrichting in. Dat je dat nog mag meemaken! Maar wat ik tot nu toe van de Cambodjanen gehoord heb, slepen ze jullie hier vast wel doorheen! Sterkte! En hou je taai!

theo mini

dat was wel heel erg vroeg ja om het nachtmis gevoel weer een keer te beleven .
maar ja niks voor niks he .tot de volgende ronde .