http://annelies-en-henri-fietsen-in-cambodja.reismee.nl

Preah Vihear- Chheab

Preah Vihear - Cheap 57 kmOok vanmorgen weer de dagelijkse was afgehaald. Andermaal een verrassend ontbijt en inkopen gedaan op de altijd open en aanwezige markt. Vandaag waren er weinig voorzieningen onderweg. Gelukkig zagen we na 30 schaduwloze km’s een inmiddels vertrouwde brommobiel cateraar.Ik kon het niet nalaten van dit fascinerende gebeuren een video opname te maken. Toen we bescheiden een plaatsje in de schaduw zochten werden we echter door de bewoners van het achter gelegen huis genood plaats te nemen in hun “open” keuken. Bij gebrek aan stoelen gingen zij op de grond zitten.Ondertussen ging een van de mannen op zijn gemak even pissen in de tegenover gelegen sloot. Daarna bood hij vriendelijk mij een slok water aan uit zijn reeds geopende fles. Om de moed er in te houden fotografeerde ik onderweg een km-paal waarop vermeld stond dat de hoofdstad Phnom Penh, waar wij ook doorkomen, nog maar 550 km verwijderd was.Aangekomen bij het beoogde guesthouse wachtte ons andermaal een verrassing. Er ontbraken glazen op de badkamer. Flexibel als de Cambodjanen zijn werden er in het nabijgelegen restaurant terstond 2 bierglazen gehaald. Daarna leek het mij wel een aanlokkelijk idee om een lekkere douche te nemen. O jee, geen handdoeken. Op mijn vraag naar towels kreeg ik na enige wazige blikken enkele zakkammetjes aangereikt. Wat ik daarmee aanmoest, gekleed in mijn Adams kostuum na het douchen wist ik even niet. Tot mijn redding zag ik een wasmand met gebruikte lakens staan. Toen ik daar hevig mee over mijn kleren bewoog werd alles duidelijk. Daar kwam de jongen triomfantelijk aan met twee handdoeken. Als klap op de vuurpijl bleek dat op de badkamer een grote emmer met water klaar stond, dit als vervanging van een thermostaat kraan.

Reacties

Reacties

piet en francy

Nog maar 550 km.....ja ja met Ryan Air...zo doen WIJ dat.Succes,mooi verhaal Henri.Ga zo door.Ik zit met de krant op schoot te kijken how de pimpelmees de zonnepitten krijg.De eekhoorn wil ook, maat het ijzerdraadje is te dun om langs af te dalen.Dadelijk 70 champagneflesen die op de kop staan remoueren in een poging de gist in de dop te krijgen.Daarna kop bevriezen en champagnekurk plaatsen.Helder champagnebier.Zal. Mer Nieuwjaar op jullie gezondheid proosten.Hoor graag hoe jullie jaawisseling eruit zag.Maak er een feest van Doei doei(nieuw modewoord i.p.v.houdoe
Francy en Piet

Wilma.

Mooi verhaal Henri, ook prachtige foto's. Geniet maar lekker verder met Annelies.Ik voel de warmte haha.

Marie-Anne Hengst-Berende

Hoi papa en mama, net in een ruk al jullie verhalen gelezen. We blijven natuurlijk al op de hoogte via de familie app maar heerlijk om hier jullie reisverslagen te lezen en al die mooie foto's te bekijken.
Geniet nog van de laatste dagen van dit jaar en ik kijk al uit naar het volgende verslag. xx

Rita en Frans

Als wij zo jullie verhalen lezen en video's bekijken beginnen we ook zin te krijgen. Helaas zal dat niet lukken. Wij vinden het prachtige verhalen en kijken er telkens naar uit om weer een nieuw verhaal te lezen. Hartstikke mooi.

Wij wensen jullie een heel goede jaarwisseling. Hopelijk brengt 2018 alle goeds en veel liefde.

Frans en Rita

Marijke en Elly

Ha ha ha, herkenbaar die taalproblemen! En van de waslijnen hebben wij inmiddels een hele fotoserie. Zo te zien aan die mandiebak is Cambodja toch echt een stuk primitiever dan de landen waar wij doorheen gefietst zijn.
Leuk verhaal weer, veel plezier in Cambodja!

Annie v V

Henri geweldig die reis ,en dat ik mag mee genieten.Annelies ook voor jou genieten en later veel
komen vertellen. fijne jaarwisseling en goed 2018.
Lieve groet Annie.

Antoinette

Een dag te laat maar toch van harte proficiat met jullie trouwdag. Waar blijft de tijd.
Heerlijk om de verhalen te lezen, de foto's en de video te bekijken.
Geniet lekker verder en ik volg jullie op de voet.

Monique

Ik wens jullie vanuit Nederland een mooi 2018.Mooi om te volgen .Is het om te doen met die warmte?

Tim

Mooie verhalen buurman. Wordt een overgetelijke vakantie!! En dan te bedenken dat veel jongelui niet eens met een door Fox Reizen volledig georganiseerde vakantie naar dit soort landen durft te boeken. Jullie leven het leven?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!