Kampong cham - Phnom Penh

Campong Cham - Roka Kaong - Phnom Penh 41 km
Om 7 uur in ( door leerlingen gerund) restaurant Smile een vorstelijk Continental Breakfast genoten.

Wederom stond de bestelde taxibus voortijdig gereed.

Aangekomen bij het uitstap punt, eerst maar weer even de voorwielen monteren onder welwillende belangstelling van de wachtende tuk tuk drivers.

De ultieme icecoffee gevonden. In een voorstad van Phnom Penh zagen we een hippe koffiebar. Hier werd het ijs gegruisd, dus kreeg je ahw meer sap. WiFi, dus meteen op internet uitgezocht hoeveel een ijsgruismachine kost bij Bol.com. Nog even gebuurd met een Franse biker en gezwind naar hotel Indochine.
Het blijft fascinerend om op de fiets een miljoenenstad binnen te rijden, gewoon met de grote stroom mee.

Na de avond maaltijd raakten in een geanimeerd gesprek met een Italiaans stel. Toen de mannelijke helft vertelde dat hij in Napels geboren was, kon ik niet nalaten te zeggen: “Now you can die.” Hij moest hartelijk lachen. Blijkbaar kennen ze zelf ook het gezegde: Eerst Napels zien en dan sterven.
Wederom waren we te laat voor de zonsondergang, maar de maanopkomst was alleszins het aanschouwen waard.

wim spekken

Nou, als ik jullie was, ging ik de eerste 15 jaar nog niet naar Napels, jullie stralen nog veel te veel plezier en genoegens uit; en dat heeft zijn of haar effect naar diegenen, met wie je jullie ervaringen delen, reken maar! Hier stormt het vandaag dan wel en dat hoort natuurlijk ook bij een plaats dichtbij de armen van de noordzee , maar ook van dat soort natuurverschijnselen kan je genieten, wind door je haren en op zoek naar schelpen en wat al niet aanspoelt; veel verder fietsplezier, ik blijf jullie volgen erg leuk!

Jeanne

Henri en Annelies, alweer zo'n schitterend mooie dag vol belevenissen en onverwachte ontmoetingen. Het wordt nog afkicken bij thuiskomst....

Marie-Anne

Over drie weken Ijscoffee op de Hokkelhoeve ;-)