Dagje Phnom Penh

Sightseeing Phnom Penh 15 km
In onze handleiding voor de etappe voor morgen staat vermeld:
De eerste 14 km van deze etappe fiets je door de verkeersjungle van Phnom Penh. Dat gaat prima wanneer je meebeweegt met het verkeer. Neem de ruimte en zoek de openingen tussen de auto’s wanneer je af moet slaan.
Dat hebben we vandaag dan mooi kunnen oefenen op onze toertocht langs “Wat Phnom”, Central Market en vooral niet te vergeten bike-shop Grasshopper Adventures. Yes ze hadden 28 inch binnen- en buitenbanden. Weg onze zorgen. Ook nu viel ons op dat de boeddha beelden gemiddeld genomen een mildere uitstraling hebben als /dan onze heiligen in de katholieke kerken. Behalve die schat van ‘n moeder Maria dan.
‘s Avonds toch maar weer onze huis-Noodlebar opgezocht om te eten. Op zich een heerlijke spot, omringd door achtereenvolgens de “Lucky Girl, blue bird en Honeypot. Ik vond het wel een beetje deprimerend al die alleen gaande middelbare mannen die voortdurend vanuit alle richtingen voorbij kwamen