Phnom Penh - Takeo

Phnom Penh - Takeo 78 km

Na de gebruikelijke check paspoort, check portemonnee, check powerpack, check iPhone vertrokken we welgemoed (ik met mijn nieuwe stevige zwarte glanzende voorband). Nog op de boulevard zagen we een mobiele eettent. Wachtende viel me op bij het lezen van de nevenstaande flyer dat me nadrukkelijk aangeraden werd toch vooral sex te hebben nearby the river. Ook nu weer greep ik de kans mijn hoofd te stoten, ditmaal tegen de stalen stang van het overkappingsdoek. Gelukkig zonder communicatie met onze lieve heer, maar met een brede glimlach.

Na 43 km tussenstop bij een koffiebar met WiFi. De eigenares wilde ons persé op de foto zetten. De ICE koffie was overigens van een buitengewone categorie.
De laatste 20 van de76 km’s werd het nog spannend, blauw grijze wolken en felle rukwinden, alle ingrediënten voor een fikse bui. Toen we dan ook na 73 km een guesthouse ontwaarden was de verleiding groot. Echter in felle rode neonletters stond daar de veelzeggende tekst: Three Hours 5 $. Na kort overleg besloten wij door te rijden.
Pa El Mak El II Guesthouse, daar kwamen we uiteindelijk terecht. Een minpuntje; de koeling waar bier in zou moeten zitten was leeg. Geen nood, men verwees ons naar de overkant van de straat waar de koeling wel gevuld was. Na ons opgefrist te hebben gingen we daar terug, om te eten. Dachten we. Maar onze verwoede pogingen om duidelijk te maken dat we honger hadden door intensief over onze buik te wrijven leverde geen resultaat op. Na enig heen en weer geschreeuw naar de overkant van de straat verscheen er een jonge man die ons gebaarde achterop zijn brommer te stappen, geheel volgens de gewoonte van deze streken. Volgde een rit in het donker naar het eerstvolgende dorp, vijf km verder. Daar aangekomen stopte hij pal voor een farmacie. Blijkbaar had men onze buikstrelingen geïnterpreteerd als zijnde hevige buikkrampen. Nogmaals en nu op onze mond gewezen, ah yamyam! Vervolgens weer achterop naar een plaatselijk restaurant voor een take away.

Marijke en Elly

Haha! Het buikwrijfverhaal: geweldig. We zien het helemaal voor ons! Zaten jullie samen op één brommer achterop? Dapper hoor!
Ja, guesthouses en hotelletjes die per uur worden verhuurd hebben wij ook regelmatig overgeslagen. Maar soms heb je geen andere keus. Dan is het een komen en gaan van jonge stelletjes die met hun hele familie in één huis wonen en geen privacy kennen. En tja, je bent jong en je wilt wat....
Het weer is duidelijk van slag in Azië. Wij zijn in Noord Thailand waar het hooguit een dag per maand wat kan regenen. Nou, mooi niet dus! Voor de komende week staat er dagelijks regen op de weermenukaart. Helaas. Maar we blijven gewoon lekker genieten! Ook van jullie leuke verhalen!
Veel groeten van Marijke en Elly

Wima.

Wat een leuk verhaal Henri, maar je moet maar niet meer over je buik wrijven. Haha.Een heel fijn nieuwjaar ook voor Annelies.????✋✋✋✋??????

wim spekken

je zou haast denken, dat zo'n publieke aanbeveling van sex nearby the river de goddelijke aarde van zijn voetstuk doet wankelen, zoals het verdere verloop schets; ontbrak er nog maar aan, dat je mooie glimmende nieuwe band niet besloot om toch weer een lek te voorschijn te toveren; dat dat mogelijk is, weet ik uit droeve ervaring! erg genoten opnieuw van jullie verhaal en de knorrende magen, die voor ziek werden aangezien! Hopelijk hebben jullie je buikjes toch nog aardig weten te vullen na de tocht
groeten uit zeeland, nat en windy, en mooi

Antoinette

Wat een avontuur met z'n 3en op een brommer

Piet Reniers

Een mooi verhaal! Situaties die wij ons nauwelijks kunnen voorstellen.Vijf kilometer achter op een brommertje om wat te kunnen eten.Na sinterklaas kerst,nieuwjaar en de verjaardag van Francy zullen we dat eten wat moeten minderen. Gelukkig binnenkort Algarve.Hier blijft het maar somber en nat,omdepressief van te worden.Van ons mag het lente worden.

nell hendriks

Ik wens jullie nog mooie avonturen en fietsplezier. heb genoten van de verhalen.