http://annelies-en-henri-fietsen-in-cambodja.reismee.nl

Chhuk - Kampot

Chhuk - Kampot 44 km
Ook vandaag kwam de veelzijdigheid van de grote hoeveelheid brommers weer tot uiting. Ditmaal bij het vervoer van pluimvee. De dag begon verder zoals zo vaak met een verassende ontmoeting, het betrof het Duitse echtpaar Andrea und Klaus. Zij maakten een rondreis van vier maanden door Cambodja op hun Brompton-vouwfietsen met aanhangwagen. Met in hun bagage 2 laptops en een drone. Daar maakten ze speciale foto’s mee die tegen betaling van € 5,- ter beschikking gesteld werden. Dit alles voor het goede doel: schoon drinkwater voor de allerarmsten in Cambodja. Zie www.jokeair.com/donation

Na lang zoeken een plekje in de schaduw gevonden om wat stokbrood te eten. Een lonkend bankje onder de boom bij een aardige villa. Wij keken er begerig naar uit. Even zo deden vijf paar kinderogen vanaf de andere kant van de muur. Nauwgezet werd bestudeerd hoe wij ons brood verorberden.
Ook de berg die we morgen als onderdeel van een dagvullende excursie gaan bezoeken werd digitaal vastgelegd.
Gezeten op het dakterras met riverview viel onze blik op de mededeling: post een foto van ons terras op Instagram en scoor een drink. Deze kans liet ik mij uiteraard niet ontgaan.
Terwijl ik even alleen op een bankje langs de rivier zat, werd ik aangesproken door een jonge Cambodjaan, hij vroeg mij beleef d of hij met mij in Engels mocht praten, to practice his English.
Lief dagboek, ik ga nu niet slapen. Ik zit zo relaxed te genieten van de verlichte fietsersbrug, ik pak nog een biertje.

Reacties

Reacties

wim spekken

goed te horen, dat jullie nog openstaan voor verrassingen en blijde verwachtingen, hoe klein ze voor sommige anderen misschien ook kunnen zijn; juist die kwetsbaarheid en onbevangenheid openen de mooiste cadeautjes voor ons; geniet verder, ik blijf het met plezier volgen

Trees Brands

Henri, Terwijl jij met je gekregen biertje zit te genieten, zaten wij met een gekregen gluhwein bij marie Anne en Jeroen te genieten. Was heel gezellig alleen veel minder warm als daar. Wat een ervaring zo’n reis en zulke leuke contacten.
Om jaloers op te worden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!