Mount Bokor

Excursie Mount Bokor
Zitten we om half acht aan de gebakken eieren met worst, en wie komen daar langs fietsen? Juist ja, Klaus und Andrea. Lang niet alle wereldproblemen waren besproken met dit sympathieke Duitse stel. Dus werd besloten in de avond, na terugkeer van onze dagexcursie samen te eten. We zullen voor volgend jaar ook aan de Drone moeten. Tijdens een van onze stops moesten er echt opnamen gemaakt worden van het dal door passerende vakantiegangers. Ook ons liefdadigheids beleid met twee fosterparents kinderen zal op de helling moeten. In de minivan raakten we aan de praat met wederom een sympathiek stel, ditmaal uit Sittard. Ook zij waren beu van alle oeverloze nationale verkeerd bestede nationale geldacties, een eigen project in Cambodja begonnen.

Herman

Nog de beste wensen (het jaar is al 8 dagen oud, maar het mag nog toch?). En verder nog heel veel mooie fietskilometers en fijne ontmoetingen gewenst.

Corrie lunenburg

Mooie berichten wat zijn jullie avontuurlijk

Ingrid Maas

Wat een mooie verhalen en herinneringen zijn jullie aan het opdoen! Super zeg. Leuk om te lezen.

Antoinette

Wat leuk die onverwachte ontmoetingen.
Als jullie geld willen schenken aan kinderen, omdat jullie willen stoppen met fosterparents kinderen, weet ik in Ghana nog wel een goed doel.
Een van mijn oud-leerlingen heeft daar een school gebouwd. Je geld wordt daar echt aan het onderwijs besteed.

Jeanne

hoi Annelies en Henri, wat een interessante gesprekken met idealistische mensen! Het zijn bijzondere ontmoetingen. Wij hebben 40 jaar geleden een Foster Parentkind in India gehad. Het gezin en de directe omgeving van het kind hebben mede baat bij de financiële ondersteuning. Ik begrijp echter jullie eventuele twijfels. We hadden en hebben zelf nog steeds moeite met het gegeven dat puissant rijk naast straatarm leeft en dat dit door het kastensysteem (nog) in stand wordt gehouden. De laatste decennia starten steeds meer particulieren eigenhandig een project. We komen er bij jullie thuiskomst op terug!

Johan

Zo leer je nog eens wat extra onderweg.De wereld is mooi maar de wezens die er verblijven hebben niet allemaal dezelfde doelstellingen.Als je wat ouder wordt zie je nogal eens dat jou idealen niet door eenieder worden gedeeld.Je bent dus nooit te oud om te.........Blijf wel van jullie prachtige onderneming genieten en houd ogen en oren open.Dat is jullie wel toe vertrouwd.
Geniet ze.