Kampot - Kep

Kampot - Kep 35 km
We zouden vandaag langs de zoutpannen komen, dat deden we inderdaad. Zout hebben we behalve in het museum langs de weg niet gezien. De bassins waren door overvloedige regenval onder gelopen.
Zitten we om 9 uur in de ochtend aan de bami, heerlijk rustiek tussen een stel appende backpackers aan het water. Klinkt er plotseling uit de luidsprekers : “What A wonderful world”! van ons aller Satchmo, alias Louis Armstrong. What on haven you want more? Nou dat zal ik vertellen. Aangekomen op ons overnachting adres, bleek dat we te weinig tijd zouden hebben om de ferry naar Rabbit Island te halen. Geen probleem zei onze gastheer, dan breng ik jullie toch. Dus wij geroutineerd achterop de brommer. Aangekomen bij Rabbit Island: geen loopplank, geen railing, dus schoenen uit en broek omhoog. IPhone boven mijn hoofd en pootje baaien maar. Wat restte: drinken, relaxen, zwemmen en wachten op het paradijselijke strand tot de boot terug ging. Annelies liet zich trouwens de kokosnoot op dat Bounty-strand goed smaken. Over goed smaken gesproken, dat gold ook voor het diner. Terwijl een groep Franse toeristen onder leiding van de eigenaar worstelden via (un, deux, troi, quatre, cinq, six, set, huit ) om de basiscursus salsa te volbrengen, deden wij verwoede pogingen de bereide krabben te ontleden.

Jeanne

wauw avonturiers! Wat een avontuurlijke, gezellige, ja moedige en verrassende dag. Jullie doen het toch allemaal maar, chapeau!