http://annelies-en-henri-fietsen-in-cambodja.reismee.nl

Chau Doc - Long Xuyen

Chau Doc - Long Xuyen 78 km

Een doorsnee zondag om half acht in de ochtend. In de zelfde ruimte als waar wij onze noedelsoep nuttigen liggen de kinderen op hun gemak te lepelen in hun soepkom, onderwijl kijkend naar Tom and Jerry. Hoe huiselijk kan het zijn. Even later, na de overtocht met de ferry had ik mijn eerste high five alweer te pakken terwijl ik even stil stond voor de plaatselijke moskee. De eerste tiental km’s voerden langs onafzienbare grasgroene rijstvelden. Opvallend in dit gedeelte van Vietnam zijn de talloze grafzerken midden in de velden. De reden is dat er mensen zijn die er aan hechten begraven te worden op de plaats waar ze altijd gewerkt hebben. Nou ik zie me al liggen op het centrale plein van de Kempencampus in Veldhoven. En die leerlingen in de pauze maar kauwgum plakken op mijn zerk. Dan toch liever achter bij de Odulphus. Mijn populariteit onder de jonge Vietnamezen begint ongekende vormen aan te nemen. Een tiental begeleidde joelend en juichend mijn consumeren van een kokosnoot. Het avondeten dreigde op een fiasco uit te lopen: Soep soep en nog eens soep bij de karretjes langs de boulevard. Toch maar eens in de zijstraten gekeken, en ja hoor bij KIM LOAN stond de hele stoep vol stoelen met de inmiddels voor ons bekende kindermaten. Gekeken wat de mensen op tafel hadden en aangewezen. Resultaat : heerlijke nasi, verse groente, barbecue, zoute pinda’s en bier met ijsblokken

Reacties

Reacties

rene

Kunnen jullie gewoon inloggen op jullie vlog in china en kan het thuis front dit gewoon zien

Annelies voor René ...?

Je schreef:”Kunnen jullie ...- .... gewoon zien”.
Via de reismee.nl provider is dat allemaal mogelijk.
We hebben mensen ontmoet die in China geweest zijn. Ook daar is het mogelijk als je maar goed werkend internet hebt.
Wij zijn trouwens in Zuid Vietnam en niet in China!
Groet Annelies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!