Long Xuyen - Can Tho

Long Xuyen - Can Tho 68 km
Het moet niet gekker worden, vanmorgen toen we neerstreken op een bankje om onze ochtendboterham te nuttigen werden we vanaf de overkant vanuit 2 adressen gemaand daar plaats te nemen. Driftig gebarend met een smile. We maakten geen keus en bleven zitten waar we zaten. De een bracht ons nog een flesje water en vertrok toen triomfantelijk met haar brommer. Na een km of veertig hadden we echt honger en zochten naar een horeca gelegenheid voor een warme hap. Dat is niet altijd even eenvoudig. De rijkelijk aanwezige onleesbare reclame banieren geven niet echt uitsluitsel of het een pedicure betreft of iets anders. Overal staan namelijk wel tafeltjes en stoeltjes buiten. Toch maar de stoute schoenen aan getrokken en gevraagd. Zoals iedere keer weer ontvouwt zich dan een schouwspel waar bij iedereen tegen iedereen begint te praten. Net op het moment dat je dan wanhopig dreigt te raken wordt dan in niet mis te verstane gebaren duidelijk gemaakt: zitten en eten! Uiteindelijk kwam het er vandaag op neer dat we gewoon mee aten met een van de familieleden. Een rijk gevulde tafel met rijst, vis, vlees en diverse groenten. Ik moest niet het lef hebben zelf op te scheppen. De vis werd keurig met twee stokjes graatloos gefileerd en in hapklare brokjes in mijn schotel gedeponeerd door een van de aanwezigen. Toen ik enkele foto’s van de festiviteiten gemaakt had moesten die natuurlijk wel gedeeld worden. Binnen notime ontaardde net geheel in een workshop Messenger. Onder luid gejuich werden de geluidsignalen begroet die aangaven dat de foto’s binnen kwamen. Verder maar weer over het kringelende Mekong delta weggetje. Toen ik in het hotel mijn Facebook account opende zag ik dat Kim Yen mijn “Vietnam fans” foto van gisteren al geliked had.

Marijke

Wat een rijkdom ontvangen jullie van mensen, prachtig! Delen wat je hebt..

Piet en Francy

Leuke ervaring met lieve mensen en zonder taal !!
Onder jullie verhaal zag ik ook foto's Die klikte ik aan en kreeg een stortvloed van balken en planken van Douglas en bankirai.....bleek een reclame te zijn van een eerder bezochte site van Gadero voor een vlonder voor Jeroen. Zijn tuin ligt lager dan de uitbouw van zijn huis en met aarde opvullen is geen optie.Alles in Rotterdam klinkt in.De oplossing was een vlonder te bouwen achter zijn schuifpui.
De foto's vonden we rechts geven een goed beeld. Tot ziens

wim spekken

wie kan delen, deelt ook in de vreugde van het geven; zelfs het armste hart heeft veel te delen, als haar aderen maar open staan; wat een genot om temidden van zo'n ontvankelijkheid pretentieloos maar met liefde je te mogen bewegen; geniet van al het mooie, wat het leven, vooral onverwachts te geven heeft

Antoinette

jullie ontmoeten steeds vriendelijke gastvrije mensen, jammer dat het niet overal zo gebeurt, wat zou de wereld er dan anders uitzien.