Relaxen

Can Tho: Relax 15 km
Relax nou ja, tien voor vijf in de ochtend ging de wekker. We zouden ons eens verslapen als de privé gids met stuurman om half zes zich melden bij de lobby van Kim Hotel. Zodra we echter in het donker over het water gleden verdween alle scepsis. Het was fascinerend om te zien hoe op het water de handelswaar van leveranciers over geladen werd op kleinere boten van tussenpersonen. Even later toen we in de kleinere kanalen voeren waar we gisteren nog langs fietsten verontschuldigde onze gids zich voor de rotzooi op het water. Ik kan me voorstellen dat Azië een niet onbelangrijke rol speelt in het ontstaan van de plastic soep op de oceanen.
Ach wat doe je verder op zo’n dag: je eet nog eens een keer lekker op straat voor de prijs van een frikandel, fietst wat slowly door deze eenmiljoenstad, ook een tempel is nooit weg en nog maar eens een ijskoffie. Vervolgens een hapje “Authentic Vietnamese Food” en fietsen maar weer. Gebakken banaan verkleed als lekkerbekje en verder.