Vinh Long - My Tho

Vinh Long - My Tho 58 km
Direct na de oversteek met de ferry ontwaarden we een Mariabeeld, toch maar even bij stil gestaan en stiekem de zegen afgesmeekt. Kort daarna werd het klimfestijn van gisteren voortgezet, ontelbare bruggetjes met evenzo korte steile hellingen. Bij de eerste pauze werd er uiteraard contact gelegd, ditmaal met Kha en Thuan. Zij waren gefascineerd door onze km-tellers.
De verrassing van de dag vond plaats toen we My Tho binnen reden. Annelies maakte mij opmerkzaam op een logo met groene letters en een rode ster. Nee, niet het kantoor van de communistische partij, maar de Heineken vestiging in Vietnam. En niet zo’n kleintje ook. Niet zo groot als in den Bosch, maar Bavaria paste er toch zeker in. Dat Heineken een belangrijke rol speelt bleek later in het hotel. Terwijl wij principeel Vietnamees bier drinken zaten naast ons een achttal mannen die ogenschijnlijk een Vietnamese variant van een teambuildingdag op de hei beleefden. Zij werden daarin bijgestaan door twee dozen bierblikjes die voortdurend warmer stonden te worden. Geen probleem, de ijsemmer was voortdurend in de buurt. In het kader van een uitlooptraining fietsten we in de avond nog wat rond in de stad en ja hoor, boeddha kwam ook op onze weg.

Adrie

Jouw stukjes worden steeds poëtischer. Daarvoor alleen al moet je blijven reizen. jammer dat het bijna voorbij is. Voor ons niet want we missen jullie al een beetje.

Jeanne

Alweer een boeiende dag beleefd. Maria- en Boeddhabeeld, hoe compleet, wat wil je nog meer!

Anny

Erg leuk wat jullie allemaal tegenkomen en meemaken. Dat heb ik in Marokko zo niet meegemaakt. Jullie hebben echt contact met de locals. Nog een paar dagen en dan zien we jullie weer in de Hokkelhoeve.
Goede terugreis

Piet

Zag eerst de foto,s....worden door het verhaal pas begrijpelijk.
Tot volgende week.

Johan

Wij hebben de storm weer heelhuids doorstaan,die is nu onderweg naar het Oosten. Hoever die komt weet ik niet maar waarschijnlijk hebben jullie Ho Chi Min stad dan bereikt.Ik ben niet zeker van de spelling en te lui om het op te zoeken.
Zonder echte bergen toch een klimetappe doorstaan met misschien wel een dochter onderneming van Heiniken.Spelling?Tenslotte zijn Hema en Fokker ook niet meer in handen van de toemalige eigenaren.Maar naar ik aanneem heeft het allemaal weer gesmaakt na de prachtige tocht van jullie vandaag.Je hebt ons weer laten genieten van je smeuig verslag en de kleurrijke foto's.
Blijf op de fiets en geniet er samen nog van.