My Tho- Saigon

My Tho - Saigon 72 km
Hé hé, eindelijk was het dan zo ver. Bij het wakker worden bleek dat het kort tevoren geregend had. Bij vertrek echter was het droog en bewolkt: ideale fiets omstandigheden dus. Na 1 km fietsen moesten onze modieuze pastelkleurige gewaden toch te voorschijn gehaald worden.
In Kep (Cambodja) kregen we het veelkleurige drakefood voorgeschoteld. Vandaag reden we kilometers lang letterlijk door de plantages. Annelies voorzag door de vele nieuwe aanplantingen een Drakefoodberg waardoor de prijzen dalen.
Ook vandaag weer diverse ferry’s, op een daarvan kwamen we er achter dat de vervoerde kippen per brommer nog springlevend waren. Nog werk aan de winkel voor de Vietnamese MarianneThieme.
Terwijl we op 10 km van Saigon door de voorstad fietsten, geflankeerd zowel rechts als links door het hele scala aan kleine middenstand, doemden plotseling talloze immens hoge woonblokken op. Bijna surrealistisch. Pal daarop kwam onze intussen opgedane rits ervaring goed van pas. Op een gegeven moment stonden we voor een rood stoplicht. Een rij auto’s geflankeerd door dertien rijen scooters. En wij daar tussen als buitenissigheid, hierbij aangestaard alsof we de eerste neger in Best waren. Voor buitenstaanders, dit was 40 jaar geleden de uitspraak van een gekleurde bewoner uit de Frans Halsstraat, afkomstig uit Maleisië. ‘s zAvonds nog even op zoek gegaan naar koffie, kwamen na diverse halsbrekende toeren mbv mijn elegante loopstijl uit bij.......????? Starbucks.

1864 km

Wilma.

Mooie planten Henri,en mooie kleur regenjassen. ?????

Monique

Hebben ze er ook kunst?Schilderijen of mozaïek .

Schoone zoon Hans

HELDEN!!!

Elly en Marijke

Jullie hebben fantastische avonturen beleefd! Leuk en met veel humor beschreven.
We wensen jullie nog mooie dagen in Ho Chi Min stad en omgeving. Zeker de moeite waard om naar de tunnels (Cu Chi geloof ik) te gaan.

Antoinette

Heerlijk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Nog veel fietsplezier en leuke ontmoetingen.

wim spekken

je energie spettert uit je verhalen, een feest (van herkenning) om ze te lezen en inderdaad, dierenwelzijn en dierenwelzijn is meer dan 2; blijkt maar weer eens hoe mensen in alle eenvoud de meest wonderlijke manieren kunnen vinden voor de uitdagingen die het leven hen biedt; geniet met volle teugen, jullie!