Dagje Saigon

Dagje Saigon 6 km
We hadden ons voorgenomen dat er maar een prioriteit zou zijn vandaag, “Relax”. De fietstocht door Thailand, Cambodja en Vietnam was tenslotte volbracht. 1870 intense, bij tijd en wijle energie vretende kilometers waren onder ons zitvlak weg gereden. Zodoende begonnen we de dag met een vorstelijk ontbijtbuffet in ons Silverland Hotel. Daarna voor de laatste keer op onze fiets gestapt, ditmaal om te eindigen bij de fietsdozen maker. Waarlijk fascinerend om hierbij aanwezig te zijn. Zoals alle ambachtelijke bezigheden vond dit proces op de stoep plaats. Toen alles naar ieders volle tevredenheid geregeld was werd een taxi aangehouden, de dozen en wij ingeladen. We werden keurig voor een paar Dong afgeleverd bij onze slaapplaats.
12.00 uur en onze doelstelling bereikt (trainersjargon). Dus toch maar door de stad gaan dwalen. Laten we maar even naar het park gaan om wat uit te rusten. Nou is lopen niet mijn sterkste punt en zeker niet in de broeierige warmte van deze miljoenen stad. Dat hadden twee riksja bestuurders al gauw in de gaten. Zodoende volgde er een vorstelijke rit. Ook “Hotel Continental Saigon” bezocht dat ten tijde van de Vietnamoorlog gevuld was met toonaangevende journalisten. De ontdekkingstocht werd in de avond weer voortgezet, met als hoogtepunt (figuurlijk) een waar volksfeest vanwege de kwalificatie van het nationale voetbal team voor de halve finale van de AFC U23 Cup. Het letterlijke hoogtepunt was het uitzicht vanaf het dakterras op de 9e etage.

Nell Hendriks

Heb ontzettend genoten van jullie verhalen. Bedankt!!!! Ik wens jullie nog een goede reis.

Marijke

Hartstikke bedankt Henri! Prachtig Annelies en Henri!

Hans Berende

Als of ik over je schouder mee keek zo beeldend beschreven deze reis. Een schrijver in de dop!!

Els

Jammer, het zit er ( bijna) op!!
Heel veel dank voor het mogen "meereizen" Annelies en Henri. Heel amusant en beeldend geschreven.
En te lezen dat jullie zo genoten van al dat moois.
Bewondering voor deze prestatie....
geniet nog door, tot in Best, weer eens

Wilma van loosdregt

Genoten van jullie verhalen en foto’s, goede reis terug naar Nederland en tot donderdag.... groetjes uit Best....✈️

verhalen, een goede reis terug. Tot donderdag.

Ik heb genoten van je verhalen, goede reis terug,tot donderdag. ?✈?

Johan en Gemma

Kun je nu nog verder zonder zadel onder je kont na zoveel prachtige,vermoeiende,indrukwekkende,warme en zo nog veel meer,kilometers.Hebben ze daar geen speciale vliegtuigstoelen voor?Annelies en Henry,wij wensen jullie een behouden en prettige vlucht toe naar dit qua temperatuur en neerslag grillige kikkerlandje.
Bedankt dat we konden meeleven,meeervaren en genieten.

Elly en Marijke

Wat een tocht en wat een mooie verhalen! Jammer dat het erop zit voor jullie. Fijn dat alles goed gegaan is. Super zoals die fietsen verpakt zijn. Dat geeft een gerust gevoel.
We wensen jullie nog een mooie dag in Saigon, een hele goede reis en vast tot ziens in Nederland.

Jan Verhoeven

Een goede reis naar de Hulst
Bedankt voor de mooie verhalen van jullie stoere reis

Antoinette

Jammer dat de reis over is, ik zal de verhalen en de foto's missen.
Goede terugreis!!!!!

Tim

Mooi beeldend geschreven en jullie trip beetje mee kunnen beleven. Tot morgen, ik ga vanmiddag nog ff je TV checken of ie het nog goed doet ( ajax- feijenoord)

Siny Bosch

Bedankt voor jullie leuke verhalen en een prettige terugreis

Gerda

De fietstocht zit er op en jullie zijn veilig thuis gekomen (alhoewel het binnen komen wat problematisch was:-)) begreep ik van John die Annelies al heeft gesproken. Jullie hebben het heerlijk hebben gehad vertelde hij. Dat had ik ook al uit jullie verhalen begrepen. Bedankt dat ik 'mee mocht reizen'. Bij een volgende reis doe ik dat graag weer.

Marian de Vries

Hallo Annelies en Henri,
Het verhaal is levensecht met dosis humor geschreven. Alsof ik achterop de fiets met jullie mee rijd, zo herkenbaar. Onze ontmoeting met jullie in Kampot bewaren we als een bijzondere herinnering. Petje af voor jullie fietsprestatie. We zijn inmiddels thuis....hartelijke groeten, ook namens Marcel.
Marian

Hans en Marianne Vlutters

Erg genoten van jullie sprekende verhalen ! Dank je wel. Weer thuis en nu op naar ( klein ) kinderen. Jullie zullen veel te vertellen hebben. Gr.