Sisophon - Kralahn.

Sisophon - kralahn 51 km
We merken nu wel dat we ons de komende weken in Cambodja op een wat eenvoudigere levensstijl moeten instellen. Was het gisteren nog enkel het ontbreken van warm water uit de douche. Vandaag werden we nog meer met twee benen op de stoffige bodem gezet.
We hadden het toch echt gezien langs de kant van de weg: een heus bord met daarop de tekst “Asian coffee”. Wij werden ontvangen door twee alleraardigste meisjes. Toen wij met gebaren duidelijk probeerden te maken dat we koffie wilden bestellen showden ze als antwoord hun eigen doggybag, gevuld met lekkers. Yes zijden wij, No zijden zij. Coffee? Wij. Bien zij. (Waarschijnlijk overgebleven uit het Franse koloniale tijdperk. Weer even later, gezeten op onze comfortabele plastic stoelen en vol verwachting van een heerlijk bakje Nescafé kwamen ze hoofdschuddend naar onze tafel. Hierbij wezen ze verontschuldigend naar de boven ons hangende stilstaande ventilator.

Onze gebruikelijke ochtend sinaasappel voor bij het ontbijt schiet er deze vakantie welbij in. Geen nood, in tegenstelling tot thuis waar je alleen watermeloen koopt als ze bij de Plus in de aanbieding zijn doe je het nu gewoon voor weinig geld langs de kant van de weg.

Vandaag zijn er regelmatig lange open stukken waar de tegenwind vrij spel heeft. Dan begrijp je goed waar het gezegde vandaan komt: verstand op nul, blik op oneindig. Maat dat hindert niet, je hebt dan een mooie smoes om even te stoppen en wat te drinken. “en passant”  een mooie foto van de rijstvelden is ook nooit weg.

Aangekomen op ons guesthouse, wat wel basic was maar toch internet kon ik het niet nalaten een schermafdruk te maken van de weersvoorspelling de komende week.

Tim

Temperaturen zijn hier wat lager. Gelukkig wel minder zon en meer regen dan bij jullie;-).
Geniet ervan!!

John Peeters

Hoi Henri en Annelies,
Nou nou, jullie zijn nu al drie dagen in Cambodja. Proficiat! Uit je verslagen maak ik op dat je daar compleet sprakeloos van bent geworden:
Evvv......
Trtt......
OF je bent helemaal buiten adem OF opgewonden van de geweldige natuur om je heen OF je bent zo onder de indruk van de vriendelijkheid van de mensen daar, dat je woorden tekort komt om het te beschrijven, zodat je zo kort en bondig mogelijk uitdrukt:
Evvv = Effe Vlug een Visje Vatten
Trtt = Trap me 'n Rotje met die Taaie Tegenwind!
Advies: Ogen dicht, diep ademhalen en laat de rust over je heen komen....
Sterkte en groetjes!