http://annelies-en-henri-fietsen-in-cambodja.reismee.nl

Cheab - stung Treng

Chheab - Stung Treng 87 km
Vanaf vandaag weet ik hoe een kakkerlak er uit ziet. De afbeelding op internet correspondeerde duidelijk met het insect dat ik vanmorgen in alle vroegte op onze kamer vermorzelde met mijn schoenzool.Ik had niet verwacht dat ik een menukaart zou krijgen, dus wees ik om 6.45 uur in de ochtend gemakshalve de rijstschotel aan die de schooljongens naast ons aan het eten waren. Uiteindelijk werd het een omelette. Vandaag was het een zware etappe. Niet vanwege de tegenwind, vele hellingen of hoge temperatuur. Het had meer te maken met de conditie van mijn zitvlak. Eerst wat extra wc papier toegepast, daarna wat extra stof en uiteindelijk twee fietsbroeken over elkaar. Dat hielp. De vele noodgedwongen pauzes kon ik benutten om de gangbare vervoer
middelen te fotograferen. (Zie foto bijlage).En als magisch moment de oversteek van de Mekong rivier. De beloning van deze dag vonden we tenslotte in een kamer met uitzicht op de Mekong.

Reacties

Reacties

Trees

En.... gaat het goed met het zitvlak? Het wordt wel goed in de watten gelegd, maar ook heel belangrijk voor jullie reis. We leven wel in 2 verschillende werelden op dT moment. Jullie heerlijk relaxen, lekker weer, misschien wel te warm, maar hier erg koud en waterig. Gisteren en vandaag naar een uitvaart geweest. Vandaag heel triest Bernard van Lamoen 59 jaar overleden. Uitvaart in Roosendaal , waar hij sinds een jaar werkte. Prachtige dienst, die hij zelf mede in elkaar had gezet.
Zijn oom Jack Rickelman 92 jaar de dag ervoor begraven. Ja dat gaat allemaal door.
Maar....ik wens jullie heel veel fietsplezier en leuke kontakten met de bevolking .

Jeanne

Henri, zet zo'n kakkerlak de volgende keer gewoon buiten de deur! Doen we hier met spinnen toch ook, beeeeetje humaan blijven hè?
De Mekong zal ongetwijfeld indrukwekkend zijn en de oversteek geweldig: het doel van gisteren is weer behaald! Ben trots op jullie! Wat zijn jullie conditioneel in topvorm, zelfs in extreme weersomstandigheden zoals de hitte van de dag. Het geeft mogelijk wel wat gemengde gevoelens in die omgeving (kan ik me zo voorstellen).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!